Artikel 1. Algemeen
1.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle diensten, overeenkomsten, en interacties tussen Hypnosepraktijk Inner-Harmony (hierna te noemen: “de praktijk”) en haar cliënten, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.
1.2 Door gebruik te maken van de diensten van de praktijk, verklaart de cliënt deze algemene voorwaarden te hebben gelezen, begrepen en ermee akkoord te gaan.
1.3 Eventuele afwijkingen van deze voorwaarden zijn uitsluitend geldig indien deze schriftelijk zijn overeengekomen.
Artikel 2. Diensten
2.1 De praktijk biedt hypnotherapie en aanverwante diensten aan ter ondersteuning van mentale en fysieke welzijnsdoelen van de cliënt.
2.2 De diensten van de praktijk zijn complementair aan reguliere medische en psychologische zorg en vervangen deze niet.
2.3 De praktijk voert de diensten uit naar beste kunnen en inzicht, zonder dat een specifiek resultaat gegarandeerd kan worden.
2.4 De praktijk behoudt zich het recht voor cliënten te weigeren indien dit in strijd zou zijn met haar professionele normen of ethische richtlijnen.
Artikel 3. Verantwoordelijkheid en Informatievoorziening door de Cliënt
3.1 De cliënt is verplicht volledige, juiste en relevante informatie over zijn of haar gezondheid, medicatiegebruik en medische voorgeschiedenis te verstrekken voorafgaand aan de behandeling.
3.2 De praktijk is niet verantwoordelijk voor schade die voortvloeit uit onjuiste, onvolledige of achtergehouden informatie door de cliënt.
3.3 De cliënt wordt geadviseerd bij twijfel over zijn of haar gezondheidstoestand voorafgaand aan de behandeling contact op te nemen met een arts of specialist.
Artikel 4. Afspraken en Annulering
4.1 Afspraken kunnen tot 48 uur voorafgaand aan de geplande sessie kosteloos worden geannuleerd of gewijzigd. Bij annulering binnen 48 uur is 50% van het tarief verschuldigd. Bij annulering binnen 24 uur of bij no-show is het volledige tarief verschuldigd.
4.2 De praktijk behoudt zich het recht voor afspraken te annuleren of te verplaatsen in geval van overmacht of onvoorziene omstandigheden. In dergelijke gevallen zal de cliënt tijdig worden geïnformeerd.
Artikel 5. Tarieven en Betaling
5.1 Alle tarieven zijn inclusief BTW, tenzij anders vermeld, en worden voorafgaand aan de behandeling aan de cliënt gecommuniceerd.
5.2 Betaling dient te geschieden direct na afloop van de sessie, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.
5.3 Bij niet-tijdige betaling behoudt de praktijk zich het recht voor verdere afspraken op te schorten en wettelijke rente en incassokosten in rekening te brengen.
5.4 Actuele tarieven worden gepubliceerd op de website van de praktijk. Tariefwijzigingen worden minimaal 30 dagen voorafgaand aan de ingangsdatum gecommuniceerd.
Artikel 6. Resultaten en Geen Garantie
6.1 Hypnotherapie is een proces waarbij resultaten variabel zijn en afhankelijk van de individuele situatie, inzet en omstandigheden van de cliënt.
6.2 De praktijk kan geen garantie bieden voor specifieke resultaten en kan niet aansprakelijk worden gesteld indien deze niet worden bereikt.
Artikel 7. Vertrouwelijkheid en Privacy
7.1 De praktijk gaat zorgvuldig en vertrouwelijk om met alle persoonsgegevens en cliëntinformatie in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
7.2 Zonder schriftelijke toestemming van de cliënt zal de praktijk geen gegevens met derden delen, tenzij wettelijk verplicht.
7.3 De cliënt heeft recht op inzage, correctie en verwijdering van zijn of haar persoonsgegevens zoals bepaald in de AVG.
Artikel 8. Aansprakelijkheid
8.1 De praktijk is slechts aansprakelijk voor directe schade als gevolg van opzet of grove nalatigheid.
8.2 Iedere aansprakelijkheid van de praktijk is beperkt tot het bedrag dat door de cliënt voor de betreffende dienst is betaald.
8.3 De praktijk is niet aansprakelijk voor indirecte schade, gevolgschade, of gederfde inkomsten.
8.4 De cliënt vrijwaart de praktijk van alle aanspraken van derden voortvloeiend uit de uitvoering van de diensten, tenzij sprake is van opzet of grove nalatigheid van de praktijk.
Artikel 9. Klachtenregeling
9.1 Indien de cliënt ontevreden is over de dienstverlening, dient deze klacht schriftelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na de betreffende sessie te worden ingediend.
9.2 De praktijk streeft ernaar klachten binnen 14 werkdagen na ontvangst schriftelijk te behandelen en een oplossing te bieden.
9.3 Indien de klacht niet naar tevredenheid wordt opgelost, kan de cliënt zich wenden tot een onafhankelijke geschillencommissie.
Artikel 10. Toepasselijk Recht en Geschillen
10.1 Op alle overeenkomsten en diensten van de praktijk is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
10.2 Geschillen die niet in onderling overleg kunnen worden opgelost, zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waar de praktijk is gevestigd.
Artikel 11. Wijzigingen en Aanvullingen
11.1 De praktijk behoudt zich het recht voor deze algemene voorwaarden te allen tijde te wijzigen of aan te vullen.
11.2 Wijzigingen worden schriftelijk of via de website gecommuniceerd en treden in werking op de aangekondigde datum. Bij gebreke van een datum treden wijzigingen 30 dagen na publicatie in werking.
11.3 Indien de cliënt niet akkoord gaat met de wijzigingen, heeft deze het recht de overeenkomst per direct te beëindigen.
Artikel 12. Overige Bepalingen
12.1 Indien een bepaling van deze voorwaarden nietig of ongeldig wordt verklaard, blijven de overige bepalingen volledig van kracht. De praktijk en cliënt zullen in dat geval in overleg een nieuwe bepaling overeenkomen die zoveel mogelijk aansluit bij de strekking van de oorspronkelijke bepaling.
12.2 Het nalaten door de praktijk om rechten of bepalingen uit deze voorwaarden af te dwingen, houdt geen afstand van recht in.